Бастауыш сынып оқушыларының функционалдық сауаттылығының негізгі дағдысы оқу сауаттылығы болып саналады-бұл адамның жазбаша мәтіндерді түсіну және пайдалану, талдау, оларды өмірлік міндеттерін шешу үшін зерттеу қабілеті. Оқырман мәтіннен алатын ақпарат оның өмірдегі білімі мен мүмкіндіктерін кеңейтуі керек.
"Оқу сауаттылығы" ұғымын аша отырып, мектептегі оқу іс-әрекетінің негізгі түрі ретінде оқуға сүйену үшін балаларда арнайы оқу дағдылары қалыптасуы керек деген қорытынды жасауға болады. Бастауыш мектепте мәтінмен жұмыс істеу дағдыларын қалыптастырудың келесі кезеңдерін ажыратуға болады:
1 сынып: мұғалім балаларды оқылған мәтіннің мағынасын оқуға және түсінуге үйретеді.
2-сынып: мұғалім балаларды мәтінмен жұмыс істеуге үйретеді-қайта айту, бөліктерге бөлу, жоспар құру, тірек сөздерді бөліп көрсету, кейіпкерлерді анықтау, олардың жеке басы мен іс-әрекетін сипаттау.
3-4 сыныптар: мұғалім балаларды ақпаратты табуға, оқығанына өз бағасын беруге үйретеді.