2020 – 2021 оқу жылы
І жартыжылдықта оқу-тәрбие процесінде "Өзін-өзі тану" адамгершілік-рухани білім беру бағдарламасын іске асыру бойынша атқарылған жұмыстар туралы сараптама есеп
«Красиловка бастауыш мектебі» КММ
Қазіргі білім беру жүйесінің мақсаттарының бірі кез-келген жасөспірімді тәрбиелеу ғана емес, сонымен қатар өзін-өзі дамытуға ықпал ету арқылы жас ұрпақтың рухани және адамгершілік қасиеттерін дамыту болып табылады. Рухани-адамгершілік тәрбие-дұрыс дағдыларда және әртүрлі жағдайларда өзін-өзі тану нормалары, ұйымдағы қарым-қатынас мәдениеті. Рухани-адамгершілік тәрбие дегеніміз-жауапкершілікті түсіну, оқушының өміріндегі орны, өзін-өзі жетілдіру және айналадағы адамдар мен жануарлардың мейірімділігі, сондай-ақ қоршаған орта мен қайырымдылық. Сондықтан рухани-адамгершілік тәрбие жеке тұлғаны қалыптастырудың негізі болып табылады.
Ұлттық білім беру жүйесін дамытудың басым бағыты адамның жеке әлеуетін барынша ашуға бағытталған адамгершілік-рухани білім беру болып табылады. Мұнда адамның мәні мен оның айналасындағы әлемдегі орнын құндылықты түсінуге бағытталған "Өзін-өзі тану" адамгершілік-рухани білім беру бағдарламасы маңызды рөл атқарады.
"Өзін-өзі тану" рухани – адамгершілік білім беру бағдарламасын пәндерге интеграциялау-бұл, ең алдымен, мектептегі білімді жандандыру, оның рухани-адамгершілік мәнін анықтау, бұл тұтас білім, Мәңгілік жалпыадамзаттық құндылықтар мен Алуан түрліліктегі бірлікті көру негізінде барлық пәндердің синтезі.
Оқу пәндері сабақтарындағы интеграцияны негізінен оқушылар үлкен қызығушылықпен және ықыласпен қабылдайды. Олар адамның адамгершілік қасиеттеріне қатысты сұрақтарға белсенді жауап береді. Мұғалімдер сабақта терең адамгершілік-рухани мағынасы бар позитивті көзқарас, әңгімелеу, ән айту, шығармашылық жұмыс, ойындар сияқты әдістемелік әдістерді қолданады.
Егер ойын сабақта өткізілсе, онда ол құндылыққа ие, егер олар ән айтса, онда оның мазмұны сананы тазартуға, оны жағымды образдармен толтыруға көмектеседі, егер олар әңгіме немесе астарлы әңгіме айтса, онда кейінгі әңгіме оқушылардың рухани өсуіне көмектеседі.
Гуманитарлық цикл сабақтарында оқушының адамгершілік тұлғасын тәрбиелеу, бүкіл әлемге, жалпы әлемге деген сүйіспеншілігін көрсете отырып, ішкі әлемі әр адамға тән жалпыадамзаттық құндылықтарды анықтай алатын өткен және қазіргі ұлы адамдардың бейнелеріне жүгінбестен мүмкін емес. Сабақта әр бала талқылауға белсенді қатысады, өз болжамдарын ұсынады. Негізінен сабақтар өз мақсаттарына жетеді.
Мектепте жалпы мектептік қуанышты өткізу дәстүрге айналды. Олар санитарлық нормаларды сақтай отырып жүргізіледі және олардың міндетті шарты-жеке сыныптарда өткізу. Олар оқушыларды жалпыадамзаттық құндылықтармен таныстыруға бағытталған. Қашықтықты сақтай отырып, қуаныш шеңбері өткізіледі.
Біз қолданатын "сыныптан сыныпқа мақтау", "ізгі тілектер эстафетасы"сияқты әдістер өте үлкен тәрбиелік әлеуетке ие. Мұндай әдістер жағымды білім беру ортасын жасайды, білім беру процесінің барлық қатысушылары арасында жақсы сезімдер мен жақсы қарым-қатынастарды ашуға ықпал етеді. Айта кету керек, бұл формат оқушылардың қызығушылығын тудырады. Оқушылар арасында Отбасы және отбасылық құндылықтар, достық сияқты тақырыптарға байланысты іс-шаралар ерекше орын алады.
Тәрбие жұмысының негізгі бағыттары бойынша сынып сағаттары біздің мектепте жұма күндері өткізіледі. Олардың жалпы мақсаты-оқушылардың рухани-адамгершілік дамуына, белсенділігі мен тәуелсіздігіне ықпал ету. Біздің мектепте сынып сағаттарын өткізу жүйесі келесідей құрылған: дәстүрлі күндерге орайластырылған сынып сағаттары өткізіледі (Тәуелсіздік күніне, Отбасы күніне, жалпыадамзаттық құндылықтар күніне, Бірлік күніне және т.б. арналған).
Олар барлық сыныптар үшін міндетті және жылдық жоспарда көрсетілген. Сондай-ақ, сынып сағаттары өткізіледі, олардың тақырыбы әр сынып ұжымы үшін сынып жетекшілерінің өздері сыныптың қажеттіліктеріне, жас ерекшеліктеріне қарай жеке анықталады және жоспарланады.
Бекітілген іс-шаралар жоспары аясында 6-14 қыркүйек аралығында мектепте Отбасы күнін мерекелеу ұйымдастырылды. 1-4 сынып оқушылары "біздің тату отбасымыз"ұранымен өткен суреттер байқауына қатысты. Балалар өз суреттерінде отбасының дәстүрлерін, бірлескен іс-әрекеттерді көрсетті.
Тақырыптық сынып сағаттары өтті, онда оқушылар отбасының әр адамның өміріндегі рөлі туралы білді.
"Жалпыадамзаттық құндылықтар-отбасылық тәрбиенің негізі". Мақсаты: отбасылық тәрбиенің негізі ретінде жалпыадамзаттық құндылықтар туралы түсініктерді кеңейту. Міндеттері: жалпыадамзаттық құндылықтар ұғымын ашу, жалпыадамзаттық құндылықтар тәжірибесін дамыту, отбасына, қоғамға, әлемге қызмет етуге тәрбиелеу.
Іс-шараларға барлық сынып жетекшілері қатысты. Өзін-өзі тану мұғалімі "Махаббат-адамның басты қасиеті"атты әңгіме өткізді. Мұнда оң көзқарас орынды болды. Көптеген адамдар өздерін жеңіл сезініп, толықтай демалды.
"Неліктен бәрін жүрегіммен тексеру керек?"оқушылар сенімсіз жауап берді. Олар жүрек сезінуі мүмкін, одан жылу шығады деп айтты.
I жарты жыл ішінде жоспар бойынша келесі тақырыптарда тренингтер өткізілді:
- "Жанжалсыз қарым-қатынас" тренингтік сабағы».
- Ата-аналармен Тренинг " Біз біргеміз».
Қоршаған табиғатқа ұқыпты қарау рухани-адамгершілік тәрбиеде маңызды рөл атқарады. Республикалық экологиялық сағат аясында мектепте "Қазір эко-сағатты бастаңыз" ұранымен сынып сағаттары өтті. Сабақтарда балаларға жердің экологиялық жағдайы туралы ақпарат ұсынылды, слайдтарда табиғаттың экологиялық жағдайына теріс әсер ететін факторлар көрсетілді. Сабақтар суреттер, иллюстрациялар көмегімен өтті. Сабақтарда балалар табиғат әлеміне саяхат жасады. Біз адамның табиғатты қорғауда қандай рөл атқаратынын білдік. Олар сөйлесіп, көптеген сұрақтарға жауап берді, адамның табиғатпен байланысын анықтады.
Мектепте "Адал Ұрпақ"ерікті клубы жұмыс істейді. Оның жұмысына қатыса отырып, балалар қоғамға, елге, туған өлкеге риясыз қызмет ету, өзіне және басқаларға деген адалдық деген не екенін түсінеді.
Халықаралық Қарттар күні қарсаңында 4 сынып оқушылары құттықтау хаттарын жасады, өйткені қарт адамдарға кейде көмек қана емес, назар да қажет.
"Отбасындағы рухани-адамгершілік тәрбие"тақырыбында ата-аналар жиналысын өткізу. Отбасындағы балаларды адамгершілік тәрбиелеу мәселелері қаралды. Отбасылық дәстүрлер, моральдық принциптер, ата-аналардың педагогикалық шеберлігі баланың моральдық сенімдерін қалыптастырудың қажетті шарты болып табылады. Баланы тәрбиелеудің мақсаты мен мотиві – бұл бақытты, толыққанды, шығармашылық, адамдарға пайдалы, сондықтан бұл баланың моральдық тұрғыдан бай өмірі.
Рухани-адамгершілік тәрбие-бұл тек мектепте ғана емес, сонымен бірге отбасында да білім беру және, атап айтқанда, тәрбие процесінің негізгі элементтерінің бірі. Баршаның рухани және адамгершілік, дамыта аламыз, сонымен қатар, " школьник өсіп, адал, мейірімді, қамқор, еңбекқор адам мен смог найти өзінің бірегей орын өмір.
Патриотты рухани қолдаусыз тәрбиелеу мүмкін емес. Оның мәнін моральдық түсінусіз отбасылық тәрбие жоқ. Сұлулыққа деген сүйіспеншілікті ояту, мектеп оқушыларының көркемдік талғамын оларды қоршаған әлемнің үйлесімділігін сезінуге үйретпей тәрбиелеу мүмкін емес.
Біздің міндетіміз – мектептің тәрбие жүйесінің барлық бағыттары өскелең ұрпақтың тұлғасын дамытуға оң әсер ете отырып, "Өзін-өзі тану" адамгершілік-рухани тәрбиелеу идеяларымен үйлесімді үйлесім табуы еді.
Мектеп меңгерушісі: Жуковская И. И.
(Фото қосымша)